sumber kewangan

Wednesday, February 17, 2010

Kisah tentang harimau

tadi mase lepak2 lepas maen futsal,aku ngan member2 sembang2 la pasal perangai masing2  mase kecik2 dulu..kitorang nih da kawan dari kecik..dari tadika da start kawan da sampai la sekarang..so,macam2 cerita keluar..


tapi yang betul2 menggeletek tali pusat nih tentang kisah harimau..macam ni kisahnya...kisah nih berkisarkan tentang seorang daripada kitorang nih yang bernama adam..adapun adam ini tersangatlah nakalnya mengalahkan jin ifrit..kalau masa rehat di tadika tuh,buaian tuh kirenye die yang punya..awek2 semua takut padanya..jadi tidak hairanlah ramai awek2 yang sering berdamping denganku dikala rehat menjelang kerana perwatakan kitorang yang tersangatlah kontra nya..dikala rehat dia akan bermain kayu,masuk ke hutan,memukul konco2nya dan bermacam perangai yang tidak senonoh dilakukannya,berbeza pula denganku yang bermain masak2,ibu2,dan yang paling aku suka bermaen kawen2..haha..semua tuh atas ajakan dan desakan awek2 yang berdamping denganku..haha..terasa diri ini amat casanova di tadika kemas itu..(kecik2 dah menggatal)haha..leh kate die watak jahat dan aku adalah hero mase tadika dulu..

tapi cite yang aku nak story nih xde kene mengene ngan aku..cite nih berlaku antara adam dan makcik tukang masak kat tadika kitorang..

suatu hari tuh,cikgu azizah suruh kitorang mewarnakan gambar seekor harimau..so,kitorang yang baik2 nih pn kaler r harimau tuh mengikut kekreativitian kitorang..tapi adam nih xkaler pun gamba tuh..lalu makcik tukang masak yang sedar akan perbuatan adam itu pun hairan dan bertanya kepada adam..

makcik : hah kamu adam,kenapa kamu tak kaler gambar harimau tuh??
adam : (dengan wajah selamba)bukan ape makcik, harimau nih garang sangat..takut saya nak usik muka die..
makcik : 

aku pun tak tau ape reaksi makcik tuh lepas adam jawab macam tuh..harap2 die tak letak racun dalam makanan kitorang..hak3..adam2~

nak cite kenakalan adam nih memang xabis sampai esok..tapi ade sekali tuh kat tadika jugak,die sorok seliper sorang budak pompuan nih kat dalam tong beras..tah mane die dapat seru suh sorok seliper lam tong beras pun aku tak tau.. tu baru cerite kat tadika..belom masuk sekola rendah lagi..

tapi sekarang adam dah laen..nakal mase kecik2 je..sekarang nih baik giler..tak de dah ranjo membe2..
tu la adam mase ngah hisap shisha kat kedai mamak..

adam..sori la kalo ade mengutuk ko kat sini..bukan ape..cite 'harimau' nih memang aku takkan lupe r adam..hak3

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails